„Nie można drugiego człowieka obserwować, nie działając na niego.
Staramy się, by działanie to zawsze miało znak dodatni.” – Antoni Kępiński
Terapia pedagogiczna podejmowana jest, by spowodować określone, pozytywne zmiany w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej. Celem terapii pedagogicznej jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie i ograniczanie przyczyn niepowodzeń, a także wyrównywanie braków wiadomości i umiejętności. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mogą odbywać się w formie indywidualnej albo grupowej i zawsze uwzględniają potrzeby i możliwości psychomotoryczne każdego dziecka. Bardzo ważne jest też, żeby każde dziecko utrwalało materiał z zajęć w domu, z rodzicami, dlatego tak ważna jest nasza współpraca. Wspólnie zależy nam na dobru dzieci, dlatego służę pomocą rodzicom wychowanków objętych terapią pedagogiczną.
Terapia pedagogiczna skierowana jest m.in. do:
– dzieci o nieharmonijnym rozwoju
– dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
– dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi
– dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
– dzieci o obniżonej sprawności manualnej
– dzieci z zaburzeniami orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni
– dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową
– dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym
– dzieci z zaburzoną lateralizacją
– dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową
– dzieci mającymi trudności z dostosowaniem społecznym.
Wspólnie zależy nam na dobru dzieci, dlatego służę pomocą rodzicom wychowanków objętych terapią pedagogiczną, a także tym, którzy chcieliby zasięgnąć porady.
Do zobaczenia
Natalia Romanowicz