PEDAGOG SPECJALNY W PRZEDSZKOLU
Pani Asia i Pani Kalinka są wsparciem dla dzieci, rodziców i nauczycieli

Zadania pedagoga specjalnego:
1. Współpraca z zespołem mającym opracowywać dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, innymi specjalistami zatrudnionymi w przedszkolu (logopeda, terapeuta, psycholog) i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz z dziećmi. W ramach tej współpracy mi.n.
– rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola,
– diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola
3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb dzieci, ale także ich mocnych stron.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom, nauczycielom.
5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym:
– poradnia psychologiczno-pedagogiczna, w tym poradniami specjalistycznymi,
– placówkami doskonalenia nauczycieli,
– innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
– pracownikiem socjalnym,
– asystentem rodziny,
– kuratorem sądowym i innymi.