GODZINY | PRZEBIEG |
6.00 8.00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.Zabawy i ćwiczenia z elementem kinezjologii.Czynności porządkowo-gospodarcze. Zabawa ruchowa. |
815 900 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia (podstawowe ćwiczenia opracowane przez M. Montessori)-czynności higieniczne,nakrywanie do stołu. Śniadanie – wpajanie do zasad kulturalnego zachowania. |
900930 | Zabawy tematyczne, konstrukcyjno – manipulacyjne, aktywność plastyczna,korzystanie z kącików zainteresowań, obserwacje przyrodnicze. |
9301000 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego |
10001115 | Spacery, wycieczki, zabawy organizowane oraz swobodnew gorodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.Tworzenie okazji do obserwowania eksperymentowania,zabaw badawczych z wykorzystaniem elementów pedagogiki M. Montessori.Prace ogrodnicze i porządkowe. |
11151200 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowania do obiadu,czynności higieniczne.Obiad ( I danie )– kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków,wdrażanie do samodzielnych prac użytecznych. |
12001215 | Odpoczynek poobiedni – ćwiczena, lekcja ciszy wg.M.Montessori, czas na bajkę, słuchanie muzykirelaksacyjnej. |
12151330 | Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
13.3014.00 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe –wyrabianie nawyków higieniczno –kulturalnych, pomoc przy roznoszeniu posiłkuObiad ( II danie) – utrwalanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków. |
14001630 | Tworzenie sytuacji wspierających rozwój dziecka. Prace porządkowe.Rozchodzenie się dzieci do domu.Kontakty indywidualne z rodzicami. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA- SKRZATY, RADUSIE I ISKIERKI
GODZINY | PRZEBIEG |
6.00 8.00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań.Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci,Zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem kinezjologii edukacyjnej .Czynności porządkowo-gospodarcze. Ćwiczenia poranne. |
8.15900 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, pomoc w przygotowaniu śniadania.Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania. |
900950 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, obserwacje przyrodnicze. |
9501115 | Spacery, wycieczki, zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę.Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, zabaw badawczych z wykorzystaniem pedagogiki M. Montessori. Prace porządkowe, ogrodnicze. |
11151200 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do obiadu.Czynności porządkowo- higieniczne. Pomoc w nakryciu stołu.Obiad ( I danie )– kształcenie nawyków kulturalnego,samodzielnego spożywania posiłków, prace gospodarcze po obiedzie |
1200 1215 | Lekcja ciszy – odpoczynek poobiedni,kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, poważnej. |
12151330 | Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek.Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej.Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, |
13.3014.00 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe,pomoc w przygotowaniach do obiadu. Obiad ( II danie) – wyrabianie nawyków kulturalnego spozywania posiłku |
14001630 | Tworzenie sytuacji wspierających rozwój indywidualny dziecka.Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień.Zabawy inspirowane przez dzieci. Prace porządkowo- gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
ROZKŁAD POSIŁKÓW
830 – 900 | Śniadanie |
1130 – 1200 | Zupa z deserem |
13.30 – 14.00 | II danie obiadowe |