GODZINY | PRZEBIEG |
600 800 | Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy i ćwiczenia z elementem kinezjologii. Czynności porządkowo-gospodarcze. Zabawa ruchowa. |
815 900 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia (podstawowe ćwiczenia opracowane przez M. Montessori)-czynności higieniczne, nakrywanie do stołu. Śniadanie – wpajanie do zasad kulturalnego zachowania. |
900 930 | Zabawy tematyczne, konstrukcyjno – manipulacyjne, aktywność plastyczna, korzystanie z kącików zainteresowań, obserwacje przyrodnicze. |
930 1000 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego |
1000 1115 | Spacery, wycieczki, zabawy organizowane oraz swobodne w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. Tworzenie okazji do obserwowania eksperymentowania, zabaw badawczych z wykorzystaniem elementów pedagogiki M. Montessori. Prace ogrodnicze i porządkowe. |
11151200 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowania do obiadu, czynności higieniczne. Obiad (I danie)– kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków, wdrażanie do samodzielnych prac użytecznych. |
1200 1215 1200 1330 KRASNALE | Odpoczynek poobiedni – ćwiczenia, lekcja ciszy wg. M. Montessori, czas na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
1215 1330 | Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
1330 1400 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe –wyrabianie nawyków higieniczno –kulturalnych, pomoc przy roznoszeniu posiłku. Obiad ( II danie) – utrwalanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków. |
1400 1630 | Tworzenie sytuacji wspierających rozwój dziecka. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA- SKRZATY, RADUSIE I ISKIERKI
GODZINY | PRZEBIEG |
600 800 | Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci, Zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem kinezjologii edukacyjnej .Czynności porządkowo-gospodarcze. Ćwiczenia poranne. |
815 900 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, pomoc w przygotowaniu śniadania. Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania. |
900950 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, obserwacje przyrodnicze. |
9501115 | Spacery, wycieczki, zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, zabaw badawczych z wykorzystaniem pedagogiki M. Montessori. Prace porządkowe, ogrodnicze. |
11151200 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo- higieniczne. Pomoc w nakryciu stołu. Obiad ( I danie )– kształcenie nawyków kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków, prace gospodarcze po obiedzie |
1200 1215 | Lekcja ciszy – odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki relaksacyjnej, poważnej. |
12151330 | Zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, |
1330 1400 | Ćwiczenia Praktycznego Dnia – czynności samoobsługowe, pomoc w przygotowaniach do obiadu. Obiad ( II danie) – wyrabianie nawyków kulturalnego spożywania posiłku |
14001630 | Tworzenie sytuacji wspierających rozwój indywidualny dziecka. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień. Zabawy inspirowane przez dzieci. Prace porządkowo- gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci do domu. Kontakty indywidualne z rodzicami. |
ROZKŁAD POSIŁKÓW
830 – 900 | Śniadanie |
1130 – 1200 | Zupa z deserem |
13.30 – 14.00 | II danie obiadowe |